CRM در کسب و کار های کوچک
سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برای سادهسازی ارتباطات تجاری با مشتریان بالفعل و متقاضیان بالقوه طراحی شدهاند. با این حال، ممکن است صاحبان کسب و کارهای کوچک، در استفاده از این فناوری تردید داشته باشند. کارآفرینانی که با فناوریهای جدید آشنایی کافی ندارند، نسبت به استفاده از نرمافزارهایی همچون CRM برای کسب و کارشان از خود مقاومت نشان میدهند.
درست است که رایانهها هرگز جایگزین کارکنان نمیشوند، اما به کارگیری CRM، مزایای کلیدی بسیاری برای کسب و کارهای کوچک ایجاد میکند. از مهمترین آنها میتوان به بهبود روابط با مشتریان و بهبود عملکرد کارکنان اشاره کرد. در این نوشته، به چند مزیت استقرار CRM در کسب و کارهای کوچک میپردازیم:
مزایای CRM
۱- سازماندهی دادهها:
سیستمهای CRM، ذخیرهسازی امن و سازمان یافته از اطلاعات مشتری را فراهم می کنند. تمام اطلاعات مشتری شما در یک مکان ذخیره میشود و فقط کاربران مجاز میتوانند به آن، دسترسی داشته باشند. شما برای نگه داشتن سوابق اطلاعات خود، دیگر نیازی به قفسههای بایگانی به هم ریخته و یا چندین فایل اکسل نخواهید داشت.
۲- برنامهریزی و پیگیری کارآمد:
زمانی که همه فعالیتها را به صورت دستی انجام می دهید، بسیاری از وظایف و مهلتهای زمانی از دست میروند. پیاده سازی یک سیستم CRM به شما کمک خواهد کرد که کمپینهای خود را مدیریت کنید و فعالیتهای خود را بر اساس آن برنامه ریزی نمایید.