امتیاز دادن به مشتریان

مدیران لایق زمانی می‌توانند بهترین راهبرد تجاری را پیش ببرند که خود را به جای مشتری بگذارند و عملکرد خودشان را از دید مشتری بسنجند. نظرات مدیران مختلف به شرح زیر است:

یک مشتری به دنبال کیفیت، مرغوبیت، قیمت مناسب است

یک مشتری علاوه بر خواسته‌هایی که از محصولات دارد، به دنبال احترام است.

همیشه حق با مشتریست.

راهنمایی صحیح مشتریان به بخش محصولاتی که نیازش را براورده نماید.

تخفیف یکی از دلایل خریدهای مکرر مشتری می‌شود.

کوپن اختصاصی برای تخفیف به مشتریان ویژه سبب وفاداری آن‌ها می‌شود.

آیا تخفیف دادن درست است؟

شما می‌دانید که قیمت مناسب اجناستان حضور مشتریان را به محیط کاری در پی خواهد داشت. اما نمی‌شود که به دلیل جذب مشتری قیمت را پایین‌تر از عرف آورد. با پایین آوردن ناگهانی قیمت ممکن است شما ورشکست شوید. پس ابدا راهکار صحیحی نیست. 

راهکار درست این ماجرا تخفیف به مشتریان ویژه است.

حالا سوال این است که چه مشتریانی در دسته ویژه قرار می‌گیرند؟

در پاسخ باید بگویم مشتریان ویژه در تعریف هر سازمان متفاوت است. مثلا سازمانی میگوید مشتریانی که در هر بار خرید مبلغی بیشتر از ۵۰ هزار تومان خرید کنند ویژه هستند. سازمانی دیگر میگوید مشتریانی که مجموع خرید ماهانه بیشتر از ۵۰ هزار تومان باشد ویژه هستند.

شما ببینید کدام تعریف ها با سازمانتان هماهنگی دارد. اگر محصولات خانگی سنگین مثل تلویزیون و … دارید طبعا مجموع خرید ماهانه معنی پیدا نمیکند. به این دلیل که هر خانواده در طول چند سال یک بار نیاز به تغییر دکوراسیون و تهیه لوازم خانگی سنگین دارد پس شما برای چنین موردی باید میزان مبلغ در هر خرید را استفاده کنید.

مطمئن باشید تخفیف سبب افزایش مشتریانتان می‌شود. اما تخفیفی که بر اساس تشخیص دقیق مشتری باشد.

باشگاه مشتریان

با توجه به مطالبی که پیش‌تر گفتیم، شما با در نظر گرفتن تخفیف برای مشتریان ویژه، علاوه بر مشتری مداری توانسته‌اید وفاداری مشتریان را به خود تضمین کنید. اما تشخیص مشتری ویژه کار ساده‌ایی نیست…

ویتایگر با افتخار اعلام میدارد که باشگاه مشتریان را در نرم افزار خود تعبیه کرده تا مدیران سازمان بتوانند به راحتی مشتریان خاص را تشخیص دهند و درصدی تخفیف برای آنها قائل شوند.

ویتایگر یک انتخاب هوشمندانه برای راهبردهای تجارسیت که باشگاه مشتریان بخش کوچکی از هزاران ویژگی این نرم افزار پر کاربرد است.